fredag 30 maj 2008

Små blommor i gräset

I går var den första sommardagen för det här året - åtminstone för mig. Jag satt i en solstol hos Helena hela dagen och bara mös. Sushi till lunch och kall öl i solen - hur gott låter inte det.
Låg och filosoferade i solen och hittade lite små, små blommor i gräset och förevigade dem.

Nu är det helg - snart i allafall - och jag ska krypa in i grottan och jobba, typ hela helgen. Det ska bli hur fint som helst har de lovat. Kallas oxå lagen om tji. Men ngra soltimmar per dag kan man nog få och njuta av värmen som jag längtat efter så länge.

I morse när jag kom upp i badrummet låg en hinna av svart - överallt. Efter duschen hade jag svarta fotspår i hela lägenheten. Min dotter pep iväg innan jag hann upp och jag misstänker att hon har sprayat hela håret svart. Vad säger man.....16 år. Gissa vem som får städa när hon kommer hem!!?

En perfekt dag i solen!


Små söta blommor i gräset

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att jag fick vara med och se din härliga dag via mobilen!! Satt och körde bil på jobbet när kortet anlände! ;) Men nu har jag SEMESTER!!! Ses om 3 veckor!!

många kramar