torsdag 31 juli 2008

Dd

Efter många om och men kommer D i utmaningen om "Mitt liv från A - Ö" Orden den här gången är dammtussar - dator - dofter - drilla.

Drilla är ngt jag höll på med när jag gick på högstadiet - bland annat. Om ngn glömt bort vad det är så marcherar man på stället och hanterar en metallstång med gummipluttar på ändarna - tack och lov för det. Man snurrar denna stång i händerna, kastar den i luften och fångar den. Ibland gick vi ut på stan och marcherade med musikskolans band.

Hittade ingen bild från detta, så jag tog en samtida bild som mamma tog. Utstyrseln är inför ett framträdande i skolan - tjusigt va!??

Glöm inte att dammtussarna under sängen är änglarnas tofflor.

*kram*
//Y

4 kommentarer:

Caroline sa...

Så läcker LO! Vilken kalaspingla va, och så snygga ben!!! Fantastiskt talesätt med dammet och änglarna, det ska jag komma ihåg.

Anonym sa...

Jättesnygg Lo! Vilken fotomodell ;P själv gick jag i "pandasminkning" och låååång svart rock(vintertid...sommaren hade jag en svart skinnjacka), håret gick ner till rumpan och var alldeles vitt, ett kilo halsband och ringar, enbart svarta kläder, 20-håls kängor (undergrounds) svart nagellack mm haha! Inte direkt någon bandmarscherare här inte!

Kram!

Midalina sa...

Läckert! Kul idé som jag ska se till att låna av dig :)

Jeanette sa...

Vilken snygging! Härlig lo!