torsdag 17 juli 2008

Tjoho!!

Igår fick jag en avi med posten. Ett paket att hämta ut som vägde 20,1 kg. Ni kan bara ana vad som gick runt i mitt huvud! "har jag beställt ngt på fyllan? har ngn beställt i mitt namn? har en telefonförsäljare inte fattat NEJ?"

Hur det nu var tog jag mod till mig och hämtade sagda jättepaket. Vet ni vad det var?? MIN DATOR!!!

Anmälde den till suporten 12 juni och en vecka senare åkte vi till Västkusten och Marie. När vi kom hem var den fortfarande kvar hemma och såg ledsen ut. Ringde till den supertrevliga suporten igen "oj, hoppsan - det måste ha blivit ngt fel." Så när de väl kom och hämtade den med bud tog det två veckor innan vi fick den tillbaka. Men att de skulle skicka den med posten hade vi inte en tanke på.

Glädjen blev lite grumlig när jag kom på hur mkt jobb det är att få tillbaka alla program man behöver. Dessutom sa de åt mig att återinstallera windows - bara det tar sina modiga timmar. De hade förresten bytit moderkortet, så det var inte konstigt att den mådde dåligt.

Så nu sitter jag här med en nästan tomt minne på datorn och bara myser. Det tar ingen tid alls att starta upp. Jag ska klappa snällt på lilla skönheten så den inte behöver till doktorn igen.
//Y

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt, förstår att du myser!! :)

KRAM