fredag 10 juli 2009

Inspirations-LO

Jag fick ett gäng "killiga" papper från My Minds Eye i serien Breaking free, av Marianne på Mians.

"Hjälp" tänkte jag. Vad ska jag göra av det här?? Jag har en dotter - som inte är tjej ända ut i hårtopparna, och jag själv mer rosa och blommig i mitt skapande.

Den första LO döpte jag till hästkrafter. Jag och min kompis lotta är på Skansen och roar oss efter att vi dansat uppvisning med folkdansgillet (jodå, jag dansade folkdans i många år=)Bilden är tagen på 70-talet.


Det här är midsommarafton 1985 på Rhodos. Vi var fem tjejer som åkte två veckor till solen och värmen.


Det här visar att man kan göra tjejiga saker med killigt material och det gifter sig rätt bra ändå. Var inte rädda att ta ut svängarna och tänka ett steg till.

Allt material finns hos Mians scrap och design.
//Ylwa

1 kommentar:

Malin sa...

Sååå fina LOs! När har du semester? Ska ni åka någonstans? =)

Ha en härlig helg vännen!!

Kram!