tisdag 22 september 2009

En envis DT-mamma

...på Handarbeta.se har envisats med att ge mig en utmaning som jag från början inte ville ha - "gör en LO utan mönstrade papper" sa Sofia. Jag jobbar sällan eller aldrig med cardstock. Jag har gått och muttrat och funderat på hur jag ska få till det - men jag tror att jag blev nöjd med resultatet =) Ja Fia du läste rätt.

Bilden i sig är tagen i våras på väg till jobbet. Jag höll på att komma försent, för vem kan motstå att ta upp kameran när magnolian blommar och de japanska körsbärsträden står i full blom!!?

Har använt mig av dold journaling och har på baksidan skrivit om bilden och vår envisa DT-mamma =)



Jag har använt tre olika färger på cardstock. På den understa har jag embossat ett mönster för att få lite djup på LO'n. De färgade cs har jag rivit i kanterna och chalkat, och här har jag också stämplat blomkvistar runt om.

Material
Papper: Bazill Cardstock
Dekorationer: Gardenia, fjäril
Övrigt: Embossingpulver Ranger Espresso, Cats Eye Chestnut brown

Mitt ord till er blir - var inte rädd för att prova jobba med bara cardstock - det kan faktiskt bli bra resultat =)

Glöm inte kika in i både blogg och butik - det händer mycket nu!!

6 kommentarer:

Wildärtan sa...

Men vilken cool LO - du kanske skulle ha såna där utmaningar ofta?? :-P
Supersnyggt!

Anonym sa...

Fiiin! Me like a lot!

Camilla

SCS sa...

Kommer du testa igen? :)

Kram, Fia

Spooky sa...

Haaaaaaaaahaaaaaa... jag sa ju det... var inte rädd för cardstock..
Fin fin LO du har fått till =)

Emelie sa...

Riktigt snyggt! :)

Kram Emelie

Lotta sa...

Tack så mycket Ylwa det fina kortet till Wilma. Det var så uppskattat.